Blondin..

Ungefär min och Johannas konversation förut..

Johanna: Jennie, kan du skriva www.vasttrafik.se?
Jag: Klart jag kan, tror du jag är inkompetent eller?:P
Johanna: njaa..
Jag: såå, vad nu?
Johanna: Sök någonstans ifrån till Uddevalla
Jag: Hemifrån eller från stan?
Johanna: Det spelar ingen roll..
Jag söker hemifrån till Uddevalla.
Jag: Den går 12.24 härifrån och är i stan 12.45 och bussen till Uddevalla går 12.48 och är framme 13.30
Johanna: Okejdå.
Johanna och Erik går in på Johannas rum..

När klockan är 12.18 skickar jag ett sms till lillsyrran:
Hur skulle ni göra med bussar nu då?
Svar klockan 12.30:
När går nästa buss till stan?
Jag skickar tillbaka:
Om 2 timmar:P

Johanna kommer ut från rummet.
Johanna: Vad var det för buss 12.48 som du prata om då?
Jag: Det var från stan till Uddevalla
Johanna: Ahaa, då hänger jag med. Får gå ner och fråga om mamma kan köra då.
Jag: Dom har åkt och handlat på Cheapy.
Johanna: Då får jag ringa dom då. När skulle dom komma hem?
Jag: Jag vet inte, men det tar nog ganska lång tid.
Johanna: Jag ringer och kollar vart dom är.. Men när går nästa buss från stan då?
Jag: 13.48
Johanna: Ahaaa.. Men när är man framme då?
Jag går in och kollar igen.
Jag: Den är framme 14.30
Johanna: Happ då får jag gå och säga det till han..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0