Denna mat..

Det finns en anledning till att jag inte brukar laga mat; jag förstör den och den är inte ätbar!
Antingen så blir det bränt eller så är det rått någonstans. Jag är helt enkelt kass.
Men självklart så ville jag ju vara snäll och hjälpa till hos mamma igår med att laga mat, eftersom hon bad mig.
Visst, steka hamburgare och värma pitabröd borde väl inte vara så svårt, tänkte jag.
Haha, åjo.. Att använda ett helt nytt kök med en massa extra knappar som man inte vet vad det är blir ju enkelt!
Först fick jag knappt igång ugnen, det var så himla många olika figurer överallt så jag visste ju inte hur jag skulle vrida på knappen och ställa den..
När jag väl fick igång den så var det ju självklart fel (vilket jag fick reda på när mamma, Peter och Anton kom hem och skulle äta min "fina" mat) så brödet blev bränt och var nästan lika hårt som knäckebröd.
Hamburgarna var däremot inte så svåra att göra, hade bara lite problem med hur man fick igång fläkten.
Tryckte på alla knappar som fanns, ingenting hände.
Efter ett tag kom jag på att man skulle dra ut hela fläkten ca 10cm, då äntligen startade den:)
Så be inte mig att laga mat om ni har ett komplicerat kök XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0