Annorlunda Jul

Mitt under Kalle Anka bröt jag traditionen att åka till Antons farmor och åkte till Uddevalla för att åka med Micke till Pontus mormor och morfar i Stenungsund =)
Där fanns hela familjen som satt och åt och hade sig =)
Dom hade verkligen en annorlunda julklappsutdelning som tog ganska lång tid =)
Förstår att de alltid är där så länge nu..
Dom hade skrivit rim på varenda paket som man läste upp och sen skulle man gissa vad det var i paketet och gissade man rätt fick man öppna paketet..
Det var många konstiga rim som man inte förstod sig på men de flesta till mig var så man kunde lista ut =)
Jag fick en kokbok med Tina mat, fotlänk, flaska med blodapelsin+vodka, presentkort på Gina Tricot, örhängen, armband, spaset, flaska Dooleys, godis, tomte, en burk med nutella, parfym och en verktygslåda med sysaker =)

På vägen hem va man ganska trött efter dagen.. Gick ju faktiskt upp ganska tidigt o fick åkt runt en del..
Iaf så kör vi på vägen hem till Pontus. Micke, Elin och Jimmie i en bil, Aja, jag och Pontus i den andra. Vi kommer till en kurva och möter en bil som kör väldigt fort, bländar inte av o kör mitt i vägen. Aja viker lite åt sidan och har blivit bländad men den andra bilen verkar inte flytta på sig alls och bromsa inte ens in. Så PANG sa de. Där försvann en backspegel. Nåra centimeter närmare och vi hade krockat totalt. Vi stannar till lite längre fram och Micke kliver ur förbannad för att sedan köra ikapp den jäveln. Idioten stannade inte ens, han hade gasat på efteråt och försvunnit. Efter ett tag med åkande lite fram och tillbaks för att se om vi hittar bilen åker jag, aja o pontus hem. Den andra bilen hade fortsatt till Svanesund och skulle åka med färjan så Micke hade gått fram och pratat med dom.
Hon som körde sa typ" de märkte vi inte förrän nu när vi såg att backspegeln hängde ner och den andra bilen stannade inte heller"
Hmm, de small ganska rejält och bilen bakom märkte men inte dom? Känns ganska konstigt..
Och om dom nu sa att den andra bilen inte stanna, då måste dom märkt nått men bara dratt vidare?
Förstår mig inte på folk ibland..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0