jul..

Jul.. Snart är det jul..
Ångesten kommer krypandes..

Vart ska man va?
Med vem ska man fira?
Vad ska jag göra?
Hinner jag iordning med allt innan?
Har jag saker så det räcker?
Vad gör jag på jul?
Hur gör jag för att stå alla till lags?
Så att ingen blir sur o besviken?
Hur gör jag för att kunna fira med alla jag vill utan problem?
Vart ska jag va för att allt ska falla på plats?


Åååååh, jag ORKAR inte!
Varför ska man behöva bestämma en massa om vart man ska va o göra?
Jag vill ju va överallt med allihop men det går ju inte !
Bäst av allt hade vart o sitta ensam någonstans o sen ta en dag i taget för att fira med alla..
Det är så jobbigt att bestämma vem man ska va med utan att få dåligt samvete för att man inte är någon annanstans..

Man längtar ju alltid efter julen men på grund av detta finns de en del av mig som inte längtar efter den utan bara gör mig stressad, ångestfylld och panikslagen..

Varje år samma visa.. men i år finns ännu ett alternativ som lockar..

1. Ska man vara med mamma som vanligt och åka runt?
2. Ska man vara hemma med familjen hos pappa?
3. Ska man försöka hälsa på farmor o kusinerna på pappas sida?
4. Ska man kanske fira lite med Pontus någonting?
5. Ska man skita i allting och bara åka iväg?

Bort med allt firande så man slipper sånthär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0